i  Kerékpárral Tatára

Kerékpárral a Gerecsén és a Vértes nyúlványán át Tatára, a vizek városába
Táv: 80 km

Térkép

A túráról nem készültek képek...

A túra fóruma itt>>

Kapcsolat
SMS: 0620 394 1685

Beszámoló:

A terv szerint találkoztunk a fogaskerekűnél, és 6.20-kor indultunk el négyen a túrára. Meglehetősen hűvös idő volt, amit csak fokozott, hogy az első néhány kilométert gurulva tettük meg Budakesziig. Mivel otthon felejtettem a kesztyűmet, jól jött, hogy egy kirakodóvásárt megpillantva sikerült egy kötött remeket vásárolnom.
   Pátyon keresztül értünk Zsámbékra, ahol reggeli szünetet tartottunk. Rövid pihenőnk után indultunk tovább, innen kezdett emelkedni az út át a Gerecsén, szóval itt már dolgozni kellett... Szomorig végig emelkedik az út, nem túl meredeken, de hosszú távon... Nem lehetett pihenni, de kellemes volt az idő, itt már nyoma sem volt a fázásnak. Szomoron át Gyermelyre érkeztünk, ahol ismét pihenőt tartottunk, beültünk egy italra a kultúrba :)
   Forgalom elől lezárt úton tekertünk Tarjánba - az út több helyen be volt szakadva. Nagyon jó volt ez a rész. Tarjánban ágazik el az út Tatabánya és Esztergom felé, illetve van egy út az Öreg Kovács alatt Tatára. Persze hogy mi erre mentünk. A hegy 560 méter magas, mi kb. 450 méteren kerültük a csúcsot, de minden méterért megdolgoztunk... Nagyon élvezetes volt, már-már sütött a nap. Útközben ismét megpihentünk a Tardosi kereszteződésben. Innen még 20 percet kellett felfelé haladni, és a hágón átbuktunk az Agostyáni lejtőre...
   Tatáig már nem sokat kellett dolgozni. A lejtőn 61 km/h sebességet tudtunk mérni, ami nem olyan rossz, bár tavaly ugyanitt 65-öt értem el. Talán volt egy kis szembeszél. Vagy tavaly egy kis hátszél... Nem tudom.
   Az Öreg Tóhoz 13.30-kor értünk, azaz a korábbi 16 óra körüli számítások pesszimisták voltak. Én nem lepődtem meg, mert tudtam, hogy 85 km-t gyorsan meg lehet tenni még akkor is, ha nincs ilyesmiben gyakorlata az embernek. Élvezetes túra volt....
A tó partján levő étteremben szerényen megebédeltünk, majd bizonyítandó, hogy ez a táv tényleg nem vette
el a kedvünket a bringázástól, Vértesszőlősön keresztül visszakerekeztünk Tatabányára, ahonnan rövidesen vonattal behaladtunk a Déli Pu-ra. Összesen 105 km-t tettünk meg bringával. (háztól házig)
   Végszóként mit mondhatnék? Majd imádkozom, hogy minél többen jöjjenek el egy-egy ilyen kis kirándulásra, de nagyon sajnálok mindenkit, aki ilyen-olyan mondvacsinált indokokkal távol tartja magát ezektől a (szerintem) nagyon élvezetes egynapos bringázásoktól. Összességében csak azzal tudom magamat vigasztalni: a lényeg az, hogy én ott voltam.... Legközelebb talán te is ott leszel.

Kampány:
Találkozó 2006. 04.30-én (Vasárnap) a Fogaskerekű alsó végállomásánál, a Szilágyi Erzsébet fasorban, a Budapest Szállóval szemben. A találkozó időpontja reggel 6.00-6.15 között. Ezt követően az első fogassal indulunk...
A tervezett útvonal: Felmegyünk fogassal a Szabadság-hegyre, majd Budakeszi irányába legurulunk, így egy hegyet megspórolunk... :)
Útvonal, ahol már tekerni kell...: Budakeszi, Páty, Zsámbék, Szomor, Gyermely, Tarján, és végül Agostyán felől Tata. A terep változó, hegyes-völgyes, de nem nevezhető nehéznek. Nagyon kényelmes tempóban kívánok haladni, ezért előre elnézést kérek mindazoktól, akik verseny tempóban akarnak kerekezni...
Ez a túra nem erről fog szólni. Ha szeretnél egy térképet megnézni az útvonalról, kattints ide.
Tatára legkésőbb  18 órára szeretnék megérkezni, bár tapasztalatom szerint sokkal hamarabb ott leszünk. Egy kis tóparti pihenés után irány a vasútállomás, és vonattal jövünk haza a Keleti Pu-ba. A vonatjegy ára teljes áron 774+194 ft, összesen 1050 Ft. Legkésőbb 19.30-kor itthon vagyunk.
Mivel másnap (május 1-e) munkaszüneti nap, így mindenki ki tudja pihenni magát.
A részvétel díjmentes, saját ellátásáról mindenki maga gondoskodik. Ajánlott felszerelés: esőkabát és nadrág, napszemüveg, kaja, tartalék belső gumi, kulacsban víz, csoki. Kisebb szerelést el tudunk végezni bárhol, az úton mindenben segítjük egymást.
Felhívom a figyelmedet, hogy 2006.04. 01-től BUKÓSISAK HASZNÁLATA AJÁNLOTT!!
Mindenkit nagyon várok, feltétel egy használható bicaj, és elszántság. Nem lesz nehéz... Mert mindig csak a kezdet nehéz... Legyél ott Te is.

Enjoy it! - Érezd jól magad velünk!