Pomáz - Dobogókő

2006. 05. 27.-tól
Pomáz - Dobogókő - Paprét- Szentendre - Budapest

Fotók a túráról>>

Terv szerint indultunk, az Árpád hídtól HÉVvel mentünk Pomázra. Nagyon erős szél fújt szinte egész nap, mely jelentősen nehezítette az előrejutást, de szerencsére nem volt hideg. Pomáztól egyenletesen, de nem túl erősen emelkedett az út Pilisszentkeresztig majd innen Dobogókőre már kissé jobban, de kellemes erőkifejtés volt csak, semmiképp sem megterhelő. Pont amilyenért mentünk. Út közben csak rövidebb pihenőket tartottunk, nem fárasztott az út.

Dobogókőre érve betértünk ebédelni a Bohémtanya étterembe, ahol már a Rám szakadék túra alkalmával is jártunk, és megebédeltünk.

A pihenő után elgurultunk a sípályákhoz, és megnéztük a lejutás lehetőségét. A térkép szerint egy lezárt erdészeti út fut a pálya alatt, de azt elérni csak nagy kerülővel tudtuk volna, ezért volt fontos, hogy a pályán keresztül menjünk le.

A terep meglehetősen meredek volt, és a fű magas. Oldalt azonban találtunk egy kicsit kitaposott részt, ahol elindultunk lépésben lefelé.

A pályáról csodás panoráma nyílt a Dunakanyar egy részére, érdemes volt erre indulnunk.

Végig csodálatos napsütésben volt részünk, de szerencsére nem volt meleg. csak ritkán szoktunk építetlen területen haladni, de itt most szükséges volt.

A pálya alján rövid erdei ösvény, aztán már a műút következett.

Csodálatos vidék a pilisi parkerdő területén.
Mindenhol forgalommentes utak, igazi biciklis paradicsom.

Dobogókőről legurulva Szentendre Izbég felőli végéhez érkeztünk, de mivel még nagyon korán volt, talán két óra, így Pilisszentlászló felé indultunk. Itt kicsit húzósabb emelkedőkkel szembesültünk, de mint tudjuk, ez nem probléma, csak a kaland számít.

A műúton 5  kilométerrel később elértük az erdőbe vezető épített kerékpár utat, mely a Paprétre vezetett.

A Papréten fut össze a Királyok útja biciklis útvonal másik két fontos kerékpár úttal. Innen el lehet jutni Visegrádra, Esztergomba, Szentendrére, de Pestre is.

A rétről végig lejt az út, egészen Szentendréig, a Duna partjáig. Király volt legurulni, csak úgy fütyültek a csapágyak.

Szentendrén a kötelező fagyi után felszálltunk a HÉVre, mert nem volt kedvünk e csodálatos nap után a római parton a sült hal és lángos szagát beszívni.

Összesen 78 km-t tekertünk, ami nem sok, de volt néhány emelkedőnk, mivel meg kellett harcolnunk.
Ismét igazi álomtúránk volt, köszönet a jó időjárásért.

Hirdetmény:

Tervezett program: találkozó május 27-én reggel 9 és 9.15 között az Árpád-híd pesti hídfőjén, a Budára tartó buszok megállójának közelében. (Nem leszünk sokan, tekintettel a kései kihirdetésre.)
   Hévvel elutazunk Pomázra. Innen a térkép szerint feltekerünk Dobogókőre, majd megkeressük a KÉK kerékpár jelzést, és a Paprét érintésével elhatolunk Szentendrére, majd haza. (Lehet, hogy HÉVVEL jövünk innen is).
A táv nem túl hosszú, talán 70 km, de lesznek emelkedők. A túra önköltséges, kaját, utazási költséget magadnak kell megoldanod. mindenkit szeretettel várunk. Várható költség 1000 Ft.