Aktuális

Cikk 2
Cikk 3

david@adventures.hu

Gyűrűfű 2006 - Így volt...
Nem tudom, kell-e említenem, hogy csodálatos, TELJESEN esőmentes időben kerekeztünk egész nap, csak reggel láttunk esőt, a vonat ablakából. Ennyit erről, nem volt meglepetés, ismerve Aigner urat, és a többieket.
   Kilenc fővel folyt  le a túra, a szavaknál többet mondanak a képek. Csodálatos utunk volt végig, nem volt melegünk, de hideg se, szóval igazi tuti bringás idő volt. Nem volt sehol nagy a forgalom, kellemes tekerés volt. A műutat elhagyva murvás-köves úton haladtunk Gyűrűfűig. Sajnos - a tavalyival ellentétben- idén nem vártak minket meleg kajával, sőt, a faluban egy teremtett lelket sem találtunk. Leereszkedtünk a 200 éves fához, és itt kajáltunk. Nagyon szép volt ismét. Később Ibafa felé vettük az utat. Térképem nem volt ehhez a szakaszhoz, de az iránytűvel nagyjából saccolható volt az irány, és később egy az erdőben lakó embertől meg tudtuk kérdezni a helyes irányt.
   Ezen a szakaszon még nem volt nedves a talaj, csak később, a falu előtt. Itt felszedtünk egy pár kilót, de aztán később ezt átmenetileg el is hagytuk. A településen belefutottunk egy szüreti mulatságba, érdekes volt látni, hogy a helyiek pusztán a maguk mulattatására öltöztek népviseletbe, fogtak be a szekérbe és táncoltak az utcán a cigányzenére. Nem folklórműsor volt, hanem igazi mulatság. Később megnéztük a Pipamúzeumot, ami nagyon érdekes volt számomra.
   Sietve kellett tovább indulni a vonat miatt. Csebényig műúton, majd tovább agyagos földúton haladtunk, voltak erősebb emelkedők. Itt már "fogott" a sár, ha nem is úgy, mint tavaly, de fogott. Nagyon jó szolgálatot tett a műholdas térkép és az iránytű, végig hiba nélkül navigáltam. Szágyra átérve kijutottunk a műútra. Innen még 15 kilométert kellett tekerni Sásdra, a vonathoz. Nagyon jó volt. Fél tíz körül érhettünk a Délibe, ahogy láttam az arcokon, mindenki elég jól érezte magát, biztos összeáll még ez a csapat egy-két hasonló jó kirándulásra. Köszönöm, hogy eljöttetek. Képek a galériában...