Aktuális

Fotók a túráról>

A túra fóruma>

david@adventures.hu

Csóványos 2006 - Ami történt...
A reggeli órákban kisebb kavarodással indultunk. Anna sms-ben jelentkezett a túrára, vele és Venivel Vácon, a pályaudvaron kellett volna találkozni, mivel mi ide kocsival mentünk. Veni meg is talált minket, de Anna, aki először túrázott velünk, felszállt a vonatra nélkülünk, ami el is ment Diósjenőre. Mivel ezt mi nem tudtuk, csak a vonat távozását láttuk, úgy döntöttünk, hogy kocsival elmegyünk Jenőre. Így is lett.
   Csodával határos módon itt egymásra találtunk Annával, és ahogy lenni szokott, minden jóra fordult.:)
Hatan folytattuk utunkat a Börzsöny felé. A Foltán keresztig Mars múltkori útvonalán haladtunk, csak a bozótost hagytuk most ki, de azt meg kellett állapítanom, hogy a múltkor a Csehvár mellett elmentünk, mert az bizony a másik dombon volt.
   A keresztnél ebédszünet következett, majd támadás a Csóványosra. Hamar felértünk, magamban megállapítottam, hogy a csúcs megközelítésének ez a legkellemesebb útvonala, a 938+20 métert könnyedén tettük meg, senki nem fáradt el. Persze, felmásztunk néhányan a toronyba is, készült egy-két felvétel.
   Egész nap csodálatos idő volt, ahogy a fotókon is látható, rövid ujjra kellett vetkezni, annyira kellemes meleg volt az idő. Nemhogy tél, de még az ősz is túlzás lett volna, inkább kora nyári időt idézett a természet. Csak a fák, az erdő színe árulta el, hogy valójában november közepe van.
   Aztán a csúcshoz közeledve zordabbá vált idő, 700 méter fölött kicsit hűvösebb lett, erősödött a szél. A toronyban már fütyült, ahogy kell, de ez rendjén is volt így. Rövid idő múltán - nyomot hagyva a csúcskönyvben - összekaptuk magunkat, megittuk az utolsó csepp ERDŐMESTER kortyokat, s lefelé indultunk Királyrét felé. Három felé járt...
   Meredek úton haladtunk lefelé, s érezhetően melegedett, ahogy haladtunk az erdőben. Eleinte nem siettünk, de ahogy fogyott el a fény, úgy tudatosult, hogy jó lenne még világosban leérni. Volt rá esély. Nagy Hideghegy és a Tax között összevissza vannak a turista utak, volt, amit a térkép nem is jelölt. Próbáltam a legrövidebb úton jönni, ez talán sikerült is, de jöttünk olyan vízmosáson is, amit nem is jelölt a rajz. Mindegy, lényeg az, hogy az erősödő szürkületben elértük a betonutat valahol a kék kereszt jelzésen. Tettünk még egy halovány kísérletet arra, hogy vissza térjünk az erdőbe, s ott folytassuk az utat, de mivel rövidesen a megtalált út vissza kanyarodott a műúthoz, nem kísérleteztünk tovább.
   Teljesen sötét volt, mire Királyrétre értünk. Nem mondhatnám, hogy a Volán igazodott volna hozzánk, másfél órát vártunk a buszra, de mivel a büfé még nyitva volt, forralt borral és teával elrepült az idő.
A busszal Kismarosra, majd onnan Vácra utaztunk. Annától elbúcsúztunk a vonaton, s leszálltunk. Szerencsére még volt vonat Diósjenőre, de persze csak egy óra múlva. Addig még egy teát ittunk a közelben, majd a kis pirossal eldöcögtünk a kocsiért Jenőre.
   Tizenegy felé érhettünk haza, szerintem nagyszerű túra volt, s köszönet Kutyus barátomnak, akinek a fejéből kipattant ennek a túrának az ötlete - mégha Ő maga el sem jött erre az útra.
   És persze köszönöm mindenkinek, aki eljött. Remélem, megérte.
Találkozunk december 2-án a szakadékban.

Terv: A túra nehézségi szintje közepes, pont a késő őszi időjárásnak megfelelő. A terv szerint Diósjenőről felsétálunk a Foltán Kereszthez, majd innen pár perc csak a Csóványos, amit a múltkor olyan durván elkerültünk. Remélhetőleg, mire ide érünk, eloszlik a reggeli köd, és szép kilátásunk lesz. - A Csóványosról nyakatekert útvonalon (megbeszélés szerint) a Magas Tax érintésével vagy kikerülésével végülis Királyrétre fogunk érkezni. (Érkezhetnénk Kisinócra is, de akkor sokat kell aszfalton gyalogolni Kóspallagig. De majd megbeszéljük.) A lényeg, hogy nem maradunk fent a hegyen. Az időjárásnak megfelelően öltözzön mindenki, sapka, kesztyű legyen a zsebben. Meg kaja, ilyenek. Nem érkezünk túl későn, a táv kb. 14 km, a Csóványos 938! méter magas, de nem túl meredek úton megyünk fel.

Költségek: Vonatjegyek kb. 1500 Ft oda-vissza, teljes áron számolva. kaja, ilyesmi önköltséges.