Aktuális

Információk Évadnyitó 2007 - Budapest - Párkány Közösség

Túra időpontja
2007. 03. 31.
Ez a túra már befejeződött

Túra útvonala

Térkép itt>>

Fotók a túráról>>

A túra fóruma>

Ami történt... ... Szerdán úgynézet ki a dolog, hogy kilencen leszünk. Aztán mindenkinek közbe jött valami péntekre. :-( Komolyan gondolkodtam rajta, hogy lefújom. Szerencsére a józan ész diadalmaskodott!
   Négyen vágtunk neki, Kriszta, Bogi, Sanyi és jómagam.. A Sanyi egy speckó DH bicajjal jött. Speckó, csak nem ilyen túrára! Hegyről lefelé terepen biztos tuti. Átlag 16-17 km/h-val tudott tekerni úgy, hogy háromszor annyit pedálozott mint más. Tulajdonképpen nem volt gond. Időnként bevártuk. Ezért készült róla olyan sok kép szemből. :)
   Nem futottunk csúcs időt, de odaértünk (és vissza is). Becsületére legyen mondva, hogy nagyon jól és kitartóan bírta. Elöljáróban ennyit...
  8-kor találkoztunk a fogasnál. Utána fel a hegyre (fogassal), majd le a hegyről (bicajjal). A két lány Budakeszin túlszaladt a Perbál felé leágazó útnál. Majdnem a 21-es busz végállomásáig legurultak. 20 perc után meglettek. Bemelegedtek mire vissza tekertek az emelkedőn. Szép nyugodt tempóban letekertük a távot egy tízórai szünet közbeiktatásával. Pont jó idő volt a biciklizéshez. Szélcsendes, nem túl meleg, nem túl hideg.
   Körülbelül 1/2 2-kor értünk Esztergomba ahonnan egyből átmentünk Párkányba. Eddig a táv 67km volt. Beültünk a bevált helyre sztrapacskázni. Mintegy 40 perc várakozás után meg is kaptuk a kért Arany Fácánokat! További 30-40 perc múlva az ételt is megkaptuk! Sztrapacskát végül nem evett senki. Most a knédli volt a befutó! A Boginak annyi sült csirkét hoztak, mint amennyi kb. összesen lehet a Felvidéken. Szép kényelmesen megebédeltünk. Megdolgoztunk érte! Miután végeztünk és kellemesen elbeszélgettünk vissza mentünk Esztergomba. Pont elértük a 16.08-as vonatot. Egyszóval jó volt a túra mint mindig. A következő túra időpontja és célja még nincs rögzítve, de biztos lesz. Oda is várok mindenkit...
Igi

Invitálás!
Barátom! Szeretnélek elhívni a 2007-es év első szervezett bringázására. Ha részt akarsz venni ezen a kiránduláson, gyere március 31-én, szombaton a Fogaskerekű alsó végállomására 8.00-ra. Ne késs, mert lemaradsz. Jelentkezni nem kötelező, de ajánlatos, hogy mindenképpen megvárjunk. A túrát eső, vagy nyilvánvalóan rossz időjárás esetén nem tartjuk meg, de erről péntekig értesítést teszünk közzé itt a weboldalon.
A terv:
Fogassal felmegyünk a János-hegyre, innen a bringáé a főszerep. A bal oldalon látható útvonalon elhatolunk Párkányba. A terep enyhe, néhány rövidebb emelkedőt kell csak leküzdeni, szóval igazi tavaszi zsongás lesz. Párkányban irány valami jó kis étterem, ahol megnézzük a sztrapacskát, ahogy kergeti a Zlaty Bazant. Jót eszünk, iszunk, aztán visszajövünk a hídon magyar földre. Ez eddig 66 km bringázást jelent.   Esztergomból gyakorta jön vonat Pestre, akár már a 4 órás vonattal is hazajöhetünk, de ha ezt nem, az egy órával későbbit biztos elérjük.   Van egy alternatív lehetőség is, mely szerint Szentendréig visszatekerünk, ez további 40 km bringázást jelent. Azonban ezt a lehetőséget majd a hangulattól, az időjárástól, és egyéb tényezőktől tesszük függővé a helyszínen.
Költségek: 880 forintba kerül a vonatjegy hazafelé, ezen kívül amit fogyasztasz. Szlovákiába kb. 2000 forintból nagyon jól meg tudunk ebédelni, ebbe talán még egy sör is belefér. Elfogadják a forintot, mint fizetőeszközt, de hozhatsz koronát is. Ezen kívül hozz magaddal egy jó biciklit, esőfelszerelést és meleg ruhát, energiadús kaját, tartalék belső gumit, kulacsban folyadékot. Érdemes a bukósisak használata, és persze abból sem lehet baj, ha van a drótszamaradon világítás.