Kezdőlap  - adventures.hu Mindent rólunkKedvencekhez adom Aktuális Archívum Fórum Cuccok 2007 2006 2005 Kapcsolat
Információk Közösség

Fotók a túráról

A túra fóruma

Pilis [756] - Visszaemlékezés

Nagyon nagyon nagyon jót kirándultunk. Szép volt az idő, bár kicsit szeles. Már fél tíz felé olyan meleg volt, hogy kabátot hátracsapva, egy szál pólóban másztunk a Pilis felé. Együt utaztunk három sráccal a buszon, akiket az út elején magunk mögött hagytunk. Először a Pilisszántó feletti panorámás kanyarban értek utol minket. Egy darabig előttük mentünk, aztán az egyik kanyarban megálltunk bámészkodni, megelőztek. A szerpentin egyik hurkáját levágva eléjük kerültünk, és legközelebb már csak a Pilis tető előtt értek utol minket. Ez elég nagy terület, mi feljebb is húzódtunk a katonai bunkerek felé, elvesztek a szemünk elől.
   Kajáltunk, hűvösre fordult az idő, fent amúgy is gyakran fúj. A katonai útról megint egy átvágással közeledtünk a jelzett út felé, és pont mikor elértük, a srácok megint mögöttünk voltak... Aztán megelőztek. Ebből a sorozatból jött az ötlet, hogy amikor a Vörös út közelébe érünk, ahol egy nagy U kanyarral folytatódik az út - nos, az U-t átvágva megint kerüljünk eléjük. Láttam a térképen, hogy meredek részt kell megtennünk lefelé, de hogy mennyire, az nem volt nyilvánvaló. Csak mikor odaértünk...
   Sziklás, köves, néhol szinte függőleges szakaszon kellett ereszkedni. Nagyon puha, avaros-földes volt a talaj, aztán csak kisebb kövek egymás hegyén-hátán. Kapaszkodni sokszor semmibe nem lehetett. Jó fél órát ereszkedtünk  lefelé, ez alatt körülbelül 400 métert tettünk meg. Aztán egy olyan sziklához értünk, ahonnan nem volt tovább. Túl nagy volt a szikla ahhoz, hogy lelépjünk róla, függőleges volt a mélység felőli oldala, és semmilyen fogáspont nem volt rajta. Talán nagy kerülővel meg tudtuk volna oldani, de mi van, ha nem... A legésszerűbb megoldást választottuk - elindultunk visszafelé. Talán nem meglepő, felfelé könnyebb volt haladni, de fizikailag nagyon sok erőt kivett már a lefelé mászás is, felfelé sem tudunk pihenni. Újabb fél óra, mire  felértünk a szakadék tetejére, aztán a jelzett útra. Innen már csak 8-9 kilométer séta volt hátra, de azzal már nem volt gond.
   Nagyon korán, kettő órakor már Piliscséven voltunk. Sajnos a vasútállomás a falu másik oldalán van, olyan messze, hogy 37 perc kellett, hogy odaérjünk. Mennyi lehet? Kb 2,5 km? Lényeg, hogy az óra harmincötös vonat az orrunk előtt ment el, de szó szerint. SZerencsére ismét  sütött a nap, észre sem vettük azt az órácskát, amit a következő vonatra várva töltöttünk. 17 kilométer után fél öt körül értünk haza. Nagyszerű volt.

A program...

Találkozó 2008. 02. 23-án (szombaton) 7.30-kor az Árpád híd Volán buszpályaudvar megfelelő kocsiállásánál, Pilisszentkeresztig megváltott jeggyel. A busz 7.45-kor indul. Jegy ára: 450 Ft.
Szentkeresztről eleinte meredek később barátságosabb útvonalon haladunk. Felkapaszkodunk a Pilis legmagasabb pontjára, a 756m magas Pilis csúcsra. Innen szinte sík úton haladva jutunk el a Vörös útig, ami (nem meglepő módon) piros jelzéssel van ellátva.
Lassú ereszkedéssel közeledünk Piliscsévhez, majd a településen áthaladva érkezünk a vasútállomásra, ahonnan hazavonatozunk. Jegy ára: 600 Ft. Várhatóan az esti órákban érkezünk haza.

A túrán mindenkit szeretettel várunk. A táv és a terep mindenképpen közepes nehézségű, teljesen kezdő túrázóknak nem ajánlott, azonban nem is tilos. Vállalkozó kedvűek előnyben. Évszaknak valamint előrejelzésnek megfelelő öltözék ajánlott, esőkabátra szükség lehet. Utazási költségről és ellátásról mindenki maga gondoskodik, egyéb tudnivaló nincs.
Ha kérdésed van, ide írj: david[kukac]adventures.hu
Korlátozás nélkül mindenkit szeretettel várunk erre a cool túrára.
A várható tempó nem lesz gyors, teljesítménytúrára nem számíts.

Email cím
Jelszó

Regisztráció

HÍRLEVÉL...

Ha időben akarsz értesülni az új túrákról,