Hiba! Nincs engedélyezve a javascript a böngésződben! Az oldalt csak részben tudod megfelelően használni. Engedélyezned kell a javascriptet!
Információk Közösség

Szekszárdi dombság
[Budapest]

Zengő
...Kirándulás a Mecsekben majd a Szekszárdi dombokon...

Köszönöm Barátaim, hogy jelenlétetekkel emlékezetessé tettétek ezt a hétvégét. Köszönöm Jánosnak és Annának, hogy fáradhatatlan odaadással és önzetlenséggel hozzájárultak ahhoz, hogy igen remekül érezzük magunkat.
  Köszönöm Csillának, Eszternek, Gabinak, Szaminak, Jánosnak, Attilának, Zolinak, Zsoltnak, hogy bíztak, mikor elfogyott az út, és nem láttuk, mi van a bozót mögött -  de követtek akkor is.
Köszönöm, hogy itt voltatok...

Email cím
Jelszó

Köszönet ezért a lehetőségért Jánosnak.

Táv:
Első nap: 20 km
Második nap:10 km
Közepes túra

Térkép

Fotók a túráról

Első nap, szombat: Hajnali indulás után Százhalombattán találkoztunk a másik autóval, majd Jánossal Szekszárd határában. Autóinkat Óbánya előtt hagytuk a hegy lábánál, s a meredek zöld jelzésen mentünk felfelé a hegyen. Elhagytuk a Skóciai Mária emlékhelyet, majd a vadászházat is. Rövid ereszkedés után a Réka völgyben folytattuk az utat. Az egyik bozótból egy őz ugrott elénk, s hosszan figyeltük, amint meg-megállva tovatűnt a fák között.
  Az Etelka forrástól szűk erdei ösvényen kapaszkodtunk fel, majd az aszfalt utat elérve rövid átvágás után következett a csúcs meghódítása. Meredeken emelkedett a sárga jelzés egészen a hegy tetejéig. Itt természetesen felmentünk a toronyba, megcsodáltuk a panorámát - mert a szeles, hideg idő ellenére egészen messzire el lehetett látni.
  Nem sokkal később elindultunk tovább, de sajna nem a tervezett irányba, ezért kis előre-hátra próbálkozás után kénytelenek voltunk a toronyig visszakapaszkodni. A helyes irányt megtalálva rövidebb ideig a tervezett úton haladtunk. Közben eleredt az eső, és erősen fújt a szél. Csodálatos idő volt, adázul dacoltunk az elemekkel. Egy nagyobb tarvágás végére érve el kellett hagynunk addigi irányunkat, de nem vezetett tovább út, csak a meredek völgy oldalát láttuk magunk előtt. Előre mentem, de hamarosan sűrű csemeteerdő állta utamat. Reméltem, hogy átvágva rajta hamarosan a keresztező útba botlunk. A csapat bátran követett, pár percig bujkáltunk az ágak között. Aztán egyszer csak ott volt előttünk az út. Nem jelzett turistaút, de út. Ezen folytattuk a kirándulást. Egy-két elrontott kanyar után azért sikerült Püspökszentlászlóra jutnunk. Megnéztük a püspöki arborétumot, majd a Hárs tető felé folytattuk az utat. Később egy kanyart ismét elvétettünk, ezért nem a Somos-hegy, hanem Kisújbánya felé értük el a műutat. Röviden ezen haladtunk, majd az Óbányai völgy csodás patakmedrét jártuk végig.
  Megnéztük a Ferde-vízesést, a Csepegő sziklát, a pisztrángos tavat. Végül Óbányára visszatérve átballagtunk a falun, vissza az autókhoz. A gyalogos táv huszonkét kilométer volt, kellemesen elfáradtunk
  János birtokára érve már igencsak éhes volt a banda. Annuska és segítője jóvoltából már készen várt a vacsora. Vegyes pörköltet kaptunk kézzel szedett csipetkével, rafinált savanyúsággal. Én háromszor szedtem, a többieket nem számoltam, de a kettő volt a minimum. Isteni volt a kaja. Utána túrós és grízes-meggyes rétes következett, valamint egy nagyon finom forralt bor. Jól esett a hűvös nap után.
  A vacsora végeztével engem leptek meg barátaim: felköszöntöttek sokadik (titkos) születésnapom alkalmából. A meglepetés előkészítéséből mindenki kivette a részét, egészen meghatódtam a dologtól. Nem szeretnék senkit név szerint kiemelni a társaságból, mert nem lenne igazságos, ezért csak annyit mondhatok, köszönöm barátaim és Eszter!
  Az este végén nyugovóra tértünk, ki a földszinten, ki az emeleten. Én kettő perccel a lefekvés után aludtan, és ahogy értesültem, senki nem vett be gyógyszert az elalváshoz.

Második nap, vasárnap: Reggel azért időben felkeltünk.
A vacsora miatt nem volt senki farkas éhes, de azért csak melegítettünk pörköltet, meg hideg kaja is fogyott, a rétesekről nem is beszélve.
  Valamivel kilenc után indultunk tovább. János vezetésével vágtunk bele a körtúrába a szekszárdi dombok között. Felkerestük az Óriás hegyet, mely a dombság legmagasabb, háromszáz méteres teteje. Hűvös volt, de kellemesebb, mint szombaton.
  Sok fel és le után visszaértünk a város széléhez. Szép kilátás nyílt az alföld felé, a városon túl messzire elláttunk. Még hosszú út állt előttünk. A völgybe lesétálva majd a következő dombra felkapaszkodva értünk fel a kálvária hegyre. Rövid pihenő után leereszkedtünk a nagytemplomig, majd innen a Szücsény szurdik hatalmas löszfalai között kapaszkodtunk vissza a tanyához.
  Út közben egy vékony fára festett kék jelzést találtam, melyet János elhelyezett a kapu mellett, így mostantól a birtok is az országos kék vonalán helyezkedik el. :)
  Köszönet Jánosnak, hogy egy tizenöt kilométeres túrával próbált minél többet megmutatni a környék szépségeiből. A csodás növényvilágnak köszönhetően gyümölcsrekordot állítottam fel az egy napon evett gyümölcsök fajtájának tekintetében. Ezek a következő fajták voltak: alma, szilva, körte, szőlő, mandula, mogyoró, dió, bikmakk, vackor, kökény, galagonya, szeder, füge. Tudom, hogy hihetetlen, de ezen a napon tizenhárom féle gyümölcsöt találtunk az út során. És mindent megkóstoltam.
  Szóval a birtokon újra éltünk János és Anna vendégszeretetével, és harmadszor is jól laktunk a pörkölttel és rétessel. Fél hat felé indultunk haza. Elbúcsúztunk egymástól azzal az ígérettel, hogy még összejövünk ebben a felállásban. Hiszek benne, hogy sokszor lesz még így, és elmondhatatlanul köszönöm nektek, Barátaim ezt a csodás ünnepet.

--::--

INGYENES ÉRTESÍTŐ!

Ha időben akarsz értesülni egy-egy új programról, add meg email címedet. Heti egy levelet küldünk

ÉrtesítőMail

Túravezetőket keresünk, akik szívesen terveznek érdekes kirándulásokat. Jelentkezz itt.

Kirándulásunk apropója az, hogy barátom és túratársam János, akivel  már sok szép közös élményben volt részem, meghívott egy kisebb csapattal birtokára Szekszárdra. Túl azon, hogy szállást biztosít nekünk, még egy bográcsos vacsorát is készít a társaság tiszteletére, szóval igazán első osztályú hétvégére számíthatunk jóvoltából.

Ki lesz ott:
Csilla, Eszter, Gabi, Szami, Viola, Attila, Dávid, János Zoli, Zsolt

Szombat hajnalban két autóval utazunk Szekszárdra, ahol János csatlakozik hozzánk, így megyünk Óbányáig. Itt letesszük az autókat, s kirándulunk a Zengő 682m magas csúcsára. Közepes hosszúságú, kb. húsz kilométeres túrát teszünk a Mecsek keleti oldalán. (Nézd meg a térképet. És ne táplálj hiú reményeket, ez tényleg közepes túra lesz :) .

A kocsikhoz visszatérve irány Szekszárd, vár a vacsora. Valószínűleg jó fáradtan fogunk nyugovóra térni, s másnap kelünk, ahogy kelünk.

A vasárnapi nap János programja szerint telik, mely számomra is titok, de a Szekszárdi dombságban teszünk várhatóan rövidebb sétát. (És remélem, a szőlőt is láthatom végre.)

A délutáni órákban indulunk hazafelé, kora estére szeretnék Pesten lenni - ahogy a társaság megszavazza.

Költségek: Az útiköltséget autónként elosztjuk a bent ülők között. Ez várhatóan 2800 Ft/fő - Ez tartalmazza az autópálya matrica díját is. Egyéb költség csak igények szerint. A vacsorán kívüli étkezésekről gondoskodj egyénileg pl. szendvicsekkel. És innivalóról se feledkezz meg.

Felszerelés: Időjárásnak megfelelő öltözet, esőkabát, bejáratott cipő legyen nálad. Váltóruháról és cipőről is gondoskodj, az autó elbírja. Igény esetén hozhatsz hálózsákot is, de nem kötelező.